پیش از صحبت درباره فروشگاه می خواهم یک توضیح مختصری در مورد اینکه فروش اینترنتی چیست و اصلا چرا کسب و کارها باید از آن بهره ببرند برای شما داشته باشم:

شاید بارها و بارها به این موضوع فکر کردید که چگونه هزینه های کلان خود را کاهش دهید مثل اجاره، هزینه های جاری برق، آب و حتی هزینه های مرتبط به پرسنل و خیلی از موارد دیگر و شاید هم بارها به این موضوع فکر کردید که چگونه می توان امنیت مالی در فعالیت اقتصادی خود را افزایش دهید تا کمتر درگیر بحران مالی شوید! چه میزان درگیر چک های برگشتی بوده اید؟! تا چه اندازه محصول و یا کالای قابل عرضه خود را به مشتریان خود به صورت نسیه داده اید به امید آن که روزی وجه آن را از مشتری دریافت کنید؟! در هر حوزه اقتصادی همه کسانی که فعالیت اقتصادی دارند دوست دارند امنیت شغلی خود را حفظ کنند و از اعتبار خوبی برخوردار باشند ولی هزینه های جانبی را در کنار کسب اعتبار تا چه حد می توان کاهش داد؟ بی تو بی اینجا و در کنار شماست تا در جهت بهبود مسائل مطرح شده همیار و مددکار شما باشد. شاید در بسیاری از روش ها و ایده ها فروش و خدمات رسانی در یک فضای مجازی از بهترین گزینه های انتخابی برای رفع موارد مذکور باشد.پس اگر به خود اطمینان دارید و خواهان جذب اعتماد بیشتر هستید با متدها و ابزارهایی  که بی توبی در اختیار شما قرار می دهد همراه شوید و نتیجه کار را خود ارزیابی کنید.

فروش اینترنتی امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان مشاغل تبدیل‌ شده است. همه کسب‌ و کارها تمام تلاش خود را در راستای فروش بیشتر محصولات و خدمات خود به کار می‌گیرند. صاحبان مشاغل مختلف تا چندی پیش گوش‌ به ‌زنگ اخبار و اطلاعات حوزه کسب ‌و کار خود بودند و کاملاً رقبای خود و بازار را رصد می‌کردند. اگر تا یک دهه گذشته فروشگاهی با دکوراسیون زیبا داشتید و آن را با انواع محصولات و خدمات خود پر می‌کردید و مشتریان زیادی جذب فروشگاه شما می‌شدند، اما پیشرفت تکنولوژی، فناوری اطلاعات و دنیای مجازی انقلابی در حوزه کسب‌ و کار ایجاد کرده است. با وجود بازار جدید اگر به فکر فروش اینترنتی محصولات و خدمات خود نباشید، رقبا به راحتی از شما پیشی خواهند گرفت و به‌ طورجدی دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

ولی چه مزایا و چه معایبی دارد؟

مزایا

همان‌طور که همه می‌دانیم با کمک دنیای مجازی مرز و زمان دیگر معنای ندارد. فروش اینترنتی جای خود را در بسیاری از کسب‌ و کارها بازکرده است. دیگر نیازی نیست که حتماً یک فروشگاه در فلان خیابان و یا پاساژ داشته باشید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید. فروش اینترنتی این کار را برای شما بسیار راحت کرده است. همراه ما باشید تا برخی از مزایای آن را بررسی کنیم.

  • بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید و فروش قرار دهید.
  • هر چقدر فضای فروشگاه فیزیکی شما بزرگ باشد، باز هم تعداد محدودی قادر خواهند بود که از محصولات و خدمات شما خرید کنند. اما در فروش اینترنتی در طول شبانه‌ روز هزاران هزار نفر قادر خواهند بود از فروشگاه شما خرید کنند.
  • دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات شما از هر نقطه امکان‌ پذیر است و نیاز به حضور فیزیکی مشتری وجود ندارد.
  • با توجه به نفوذ اینترنت در جامعه، افزایش قدرت خرید بالا رفته و کاربران به‌ راحتی می‌توانند با مقایسه کردن محصولات در فروشگاه‌های متعدد اینترنتی خرید خود را به‌ راحتی انجام دهند.
  • در فروش اینترنتی مرزها دیگر معنایی ندارند و می‌توانید روی بازار جهانی فکر کنید.
  • برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، در مقایسه با زدن یک فروشگاه فیزیکی هزینه‌های شما پایین‌تر خواهد بود.
  • امنیت مالی برای سرویس دهنده و سرویس گیرنده
  • سرعت سرویس دهی بالا
  • کاهش و یا حتی در بعضی موارد حذف هزینه های حمل و نقل
  • کاهش آلودگی محیط زیستی
  • حفظ تعامل و سرویس دهی بدون محدودیت زمانی
  • ذخیره زمان که یکی از مهمترین سرمایه های بشر است.
  • تا حد قابل توجهی اعمال قانون گارانتی.
  • و

معایب

بدون شک در هر کاری ممکن است معایبی بر سر راه وجود داشته باشد. از مهمترین معایبی که برای فروش اینترنتی در فروشگاه های اینترنتی می توان نام برد، عدم اعتماد کاربران برای پرداخت آنلاین می باشد. اصلی ترین نگرانی هر کاربر به خصوص با توجه به شرایط اقتصادی و سواستفاده هایی که امروزه از اعتماد مردم کشور عزیزمان ایران می شود.خوشبختانه این امر با توجه به شناخت بیشتر کاربران از فضای مجازی در حال بهبود می باشد. همچنین نظارت مراجع قضایی بر روی این فضا سبب شده است تا اعتماد کاربران بیشتر شود .

چرا بی تو بی؟

یک فروشگاه اینترنتی از نظر سرمایه گذاری و مدیریت، هیچ فرقی با یک فروشگاه فیزیکی ندارد. همان طور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه صرف کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه کافی انجام ندهید، هیچ سودی عاید شما نخواهد شد.

از اینکه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ایده خوبی است ولی خود راه اندازی و هزینه بالای طراحی سایت به خصوص از نوع فروشگاهی، هزینه های سالانه هاستینگ، دامین، امنیت و نگهداری و خیلی از موارد دیگر هزینه هایی هستند که متقابلا باید متحمل شد پس چاره کار چیست؟ چه طور همین هزینه ها را هم نداشته باشیم؟ بی تو بی می تواند بهترین گزینه انتخابی باشد. شما دوست خوبم با هزینه بسیار اندک و با در اختیار گرفتن پنل تخصصی فروشگاهی می توانی بر تمام این نگرانی ها فایق آیی. شاید باورش برای شما کمی سخت باشد ولی بی تو بی ارزیابی و نتیجه حاصل از کار را به عهده شما دوست خوبم می گذارد.

پنل فروشگاه

پنل تخصصی فروش در موقعیتی آسان به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان یک فروشنده، بسیاری از مسائل فروش را برای سایت فروشگاهی خود مدیریت کنید. همه چیز در پنل شماخودکار است و شما فقط کافیست سفارشات را درصفحه مدیریت بررسی نمایید.

صاحب فروشگاه شوید

گزارشات مفصل و اظهارات

مدیران و فروشندگان، گزارش فروش و درآمد کامل دریافت می‌کنند و می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات و گذاشتن اعلانات، هر مرحله از کسب و کار خود را پیگیری کنند و آن را بهبود بخشند. نمونه قابلیت هایی که در پیشخوان پنل تخصصی فروشگاه خود دارید: گزارشات، سفارشات، کوپن‌ها، تخفیفات، پیام ها، درخواست وجه، پشتیبانی و…

اظهارات و گزارشات

افزودن محصولات متعدد و نرخ حمل و نقل قابل انعطاف:

علاوه بر ایجاد نرخ حمل و نقل داخلی با اعمال و تعریف نرخ های حمل و نقل بین المللی امکان سرویس دهی و ارسال کالا به سراسر دنیا از جمله آمریکا، اروپا و دیگر کشورهای خاور دور برای فروشندگان مهیا شده است.

حمل و نقل بین المللی

امکانات کامل در ایجاد هر نوع محصول. امکان پشتیبانی از محصولات ساده، متغیر، قابل دانلود، مجازی، قابل رزرو و … بنابراین، فروشندگان می توانند از لباس و موسیقی گرفته تا رزرو هتل را به فروش برسانند. مهم ترین نیاز مدیران فروش در سرویس دهی تعیین نرخ حمل و نقل شخصی و یا شرکتی است  تا بتوانند بر اساس امکانات و سرویس هایی که دارند خدمات رسانی کنند، پس نرخ حمل و نقل خود را دارید که می‌توانید آنها را به همانگونه که خودتان می‌خواهید شخصی سازی کنید.

حمل و نقل

نمونه ای از محصولات و سرویس هایی که قابل راه اندازی هستند:

خدمات مبتنی بر فروشگاه:

تکنسین، کمک

خدمات آبگرم، درمانگر

خدمات مشاوره

خدمات مراقبت از کودکان

تور و اپراتورهای سفر

و…

فروشگاه دیجیتال:

صدا و موسیقی

قالب، پلاگین، نرم افزار

نقاشی و عکاسی

ویدئو و انیمیشن

اپلیکیشن، کتاب الکترونیک، پی‌دی‌اف

فروشگاه سنتی:

پوشاک

لپ‌تاپ، آیفون، وسایل الکترونیکی

کتاب، مجله

مراقبت‌های زیبایی

کفش و صنایع دستی

و…

چگونه کار می کند؟

هر کسی حتی با هیچ تجربه‌ای در تجارت الکترونیک به راحتی می‌تواند ثبت‌نام و بلافاصله شروع به فروش محصولات خود کند.

ثبت نام

نتیجه گیری

گاهی وقت‌ها نمی‌توان از تغییرات و تحولات موجود در جامعه فرار کرد. اگر در پی قدرت بخشیدن به کسب‌وکارتان هستید و تلاش می‌کنید فروش خود را افزایش دهید باید روی فروش کالاها و خدمات خود در بستر اینترنت به طور جدی فکر کنید. در این راستا تیم متخصص ما از هیچ کمکی در راستای رشد تجاری به شما دریغ نخواهند کرد. پس برای ایجاد یک تحول و معرفی خود به جهان، پنل تخصصی فروشگاه خود را دریافت کنید و نسبت به فراگیری آموزش کار با آن اقدام کنید.