رویههای بازگرداندن کالا
آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویتهای B2B بوده است و B2B در این راستا میکوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به گستردگی گروههای کالای ارایه شده در وب سایت B2B، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند مانند محصولات رزمکس که دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند، مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمیشوند. همچنین اقلامی که به عنوان هدیه از طرف B2B همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ یک ریال درج شدهاند، مشمول ۷ روز ضمانت تعویض نیستند. برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند، (B2B)، ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.
لطفاً توجه داشته باشید:
در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
شرایط بازگرداندن کالا
استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۷ روز پس از دریافت کالا، به بی تو بی اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
- استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بی تو بی بازگردانده شود.
- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
این سرویس اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمیشود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل نمیشود.
اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.
- آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش بی تو بی از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بی تو بی بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.
انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد، هرگونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمب، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۷ روز، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.با استناد به “تبصره ۱” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمیتوانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.
اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.
آسیب دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش بی تو بی اطلاع داده شود.
- با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و بی تو بی تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بی تو بی بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
- کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش بی تو بی ارسال شود.
- در صورتی که آسیب، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری میتواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به بی تو بی بازگردانده شود.
- در صورت وجود ایراد در کالایی که توسط پست تحویل داده شده است، مشتری موظف است همان روز نسبت به بازگرداندن آن اقدام کند. هرگونه درخواستی از طرف مشتری تنها پس از تایید و اعلام نظر کارشناسان بی تو بی و کارشناسان شرکت تامین کننده قابل پیگیری خواهد بود.