تعاریف:

  1. خریدار کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه محصول می نماید.
  2. فروشنده کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به فروش یک محصول می نماید.
  3. بازاریاب کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به نشر لینک محصولات می نماید.
  4. محصول: هر یک از محصولات ارائه شده توسط فروشندگان و سایر کاربران در بی تو بی
  5. پرتال کاربران: سایت به آدرس Https://btwob.ir که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست محصولات خریداری شده یا منتشر شده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.
  6. سیستم جامع تیکت: قابلیتی است در پرتال کاربران که کلیه مکاتبات الکترونیکی خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با بی تو بی در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.
  7. تعرفه: فهرست کامل محصولات و خدمات قابل ارائه همراه با ویژگی ها و محدودیت ها و قیمت ها به نحوی که خریدار کاملا آگاه گردد.
  8. تحویل محصول: ارائه لینک دانلود یا محصول خریداری شده و یا ارائه دسترسی بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و  بی تو بی
  9. کاربر وب سایت: کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت بی تو بی را مشاهده و مرور می کنند.

مفاد توافق نامه:

  1. داشتن ایمیل ضروری است و روش ارتباطی مستند بی تو بی با خریدار، فروشنده و بازاریاب، آدرس ایمیل یا حساب کاربری است که در پرتال کاربران ثبت شده است و کلیه ارتباطات به صورت پاسخ در تیکت های سیستم جامع تیکت ( پشتیبانی ) است.
  2. تایید پنل مدیریت کاربری فروشنده مستلزم پرداخت حق عضویت و خدمات آتی آن می باشد.
  3. برای حفظ حقوق قانونی خریداران، فروشندگان و بازاریابان،کلیه این کاربران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود به بی تو بی می باشند. ضمنا عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات مستقیما برعهده ایشان خواهد بود.
  4. بی تو بی مسئولیتی نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خریدار، فروشنده و بازاریابی که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را در حساب کاربری به ثبت نرسانده است ندارد.
  5. خریدار، فروشنده و بازاریاب اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرس ها وشماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آنها در پرتال کاربران می کوشد. بی تو بی حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از ایشان دریافت نماید. بی تو بی حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس دهی به خریدار، فروشنده یا بازاریاب اقدام نماید.
  6. کلیه مسئولیت ها و حقوق مرتبط با محصولات، بر عهده فروشنده به تنهائی می باشد.
  7. در صورتی که فروشنده‌ محصولات خود را در بی تو بی عرضه کند به ازای هر فروش محصول حداکثر ۹۷% مبلغ فروش به وی تعلق می‌گیرد و حداقل ۳% باقیمانده به عنوان سهم مشارکت به بی تو بی تعلق می‌گیرد. میزان افزایش حق مشارکت نسبت به حداقل ذکر شده برای بی تو بی می تواند توافقی باشد.
  8. حق برداشت هر ۱۰ روز پس از تکمیل و ارسال سفارش و حداقل مبلغ قابل برداشت ۱۰۰،۰۰۰ ریال و مضربی از ۱۰۰،۰۰۰ ریال است.
  9. واریز وجوه جهت برداشت فروشندگان و بازاریابان فقط از طریق شماره شبای طرف حساب و سیستم پایا و یا ساتنا بانکی صورت می گیرد. لازم به ذکر است نام طرف حساب باید با مشخصات ثبت شده در وب سایت و مدارک خواسته شده (کارت ملی) همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت نسبت به انتقال وجه ممانعت خواهد شد.
  10. درخواست های تسویه حساب می بایستی ۲ روز پیش از روز تسویه حساب ارسال شده باشند. در غیر این صورت تسویه حساب به اولین مرحله تسویه پس از گذشت زمان قید شده موکول خواهد شد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در انجام پرداخت ها اعم از وجود مشکلات در واحد مالی یا مشکلات در سایت و… بی تو بی  این حق را دارد تا درخواست های برداشت تایید شده را با یک مرحله تاخیر اجرا نماید.
  11. واریز مبالغ ثبت شده درخواست وجه فروشندگان صرفا به شماره شبای ثبت شده توسط فروشنده انجام می گیرد و فروشندگان فقط در شرایطی می توانند درخواست وجه خود را ثبت کنند که قرارداد امضا شده ( الکترونیکی یا سنتی ) را به همراه مدارک مورد نیاز اعم از کپی پشت و روی کارت ملی فرد امضا کننده قرارداد، شماره تلفن ثابت و همراه، شماره حساب، شماره کارت، نام بانک و شماره شبای حساب به نام فرد امضاکننده قرارداد در اختیار بی تو بی قرار داده و هویت ایشان در بی تو بی به ثبت رسیده باشد.
  12. ثبت دو یا چند درخواست وجه همزمان امکان پذیر نیست و تا پیش از واریز شدن هریک از درخواست های وجه فروشنده، امکان ثبت درخواست وجه مجدد وجود ندارد.
  13. حداکثر مدت زمان لازم برای تایید محصولات شما به شرطی که کلیه اطلاعات و قوانین مندرج برای درج محصول در بی تو بی را رعایت کرده باشید، در حدود ۷۲ ساعت کاری است. همچنین در صورت عدم تایید محصول نیز مدیران یا کارشناسان بی تو بی به صورت تیکت این مورد را به شما اطلاع خواهند داد.
  1. تبصره: در صورت بروز هرگونه مشکل فنی یا سایر مشکلات احتمالی دیگر ممکن است زمان تایید محصولات افزایش یابد که در این صورت فروشنده مختار است درخواست لغو بررسی را در تیکت برای بی تو بی ارسال کند یا صبر کند تا مراحل بررسی محصول توسط کارشناسان بی تو بی  انجام شود.

شرایط و قوانین درج محصول در بی تو بی:

  1. مسئولیت های مربوط به کیفیت،قیمت،محتوا،شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول، بر عهده فروشندگان است.
  2. فروشنده موظف است سفارشات ثبت شده را با توجه به ضوابط و زمان تعیین شده در پنل خود، به ‌صورت محموله آماده، در لفاف مناسبی بسته ‌بندی کند، رسید یا فاکتور تحویل کالا را از طریق پنل کاربری خود پرینت و درون بسته بندی قرار دهد همچنین کد رهگیری نسخه رسید تحویل پست را در صورت ارسال از طرف فروشنده و یا شناسه باربری و شرکت مسئول حمل و نقل همراه با شماره های تماس آن شرکت، جهت محموله های سنگین را از طریق ارسال تیکت به بی تو بی ارائه دهد. و پس از آن در پنل مدیریتی خود، وضعیت سفارش را بروز ( تکمیل شده ) درآورد.
  3. قیمت کالاها با توجه به رعایت استانداردهای قیمت‌ گذاری به مسئولیت فروشنده تعیین می‌شود. لذا مسئولیت پاسخگویی به مراجع رسمی و اشخاص ثالث از جمله خریدار در خصوص قیمت تعیین شده بر عهده فروشنده است.
  4. فروشنده موظف است نظرات کاربران ، انتقادات و پیشنهادات و سوال مشتری درباره محصولات را حداکثر تا ۴۸ ساعت پاسخ دهد.
  5. مسئولیت صدور فاکتور فروش و سند برگشت از فروش برای خریدار، بر عهده فروشنده است.
  6. در صورت اشتباه فروشنده و درج قیمت پایین تر از قیمت واقعی ، متعهد است کالا را با همان قیمت درج شده در درگاه اینترنتی بی تو بی تحویل خریدار نماید. در صورت عدم تعهد در مرتبه اول در صورت عدم ارسال و تحویل کالا به خریدار به میزان ۲ برابر ارزش کالا از محل مطالبات وی کسر و برداشت می شود و در مرتبه دوم حق فروش آن کالا برای همیشه از فروشنده سلب خواهد شد.
  7. فروشنده موظف است پنل خود را اداره کرده و اجازه واگذاری حساب خود به غیر را ندارد. همچنین مدیر فروشگاه مسئول حفظ و نگهداری نام کاربری و رمز عبور خود می باشد و عواقب آن متوجه شخص ایشان می باشد.
  8. کنترل پیوسته پنل کاربری الزامی است و فروشنده موظف است نسبت به تغییرات احتمالی کالاها و موجودی انبار خود دقیق و حساس باشد. چنانچه ثبت سفارشی با توجه به عدم موجود بودن کالا و یا عدم قیمت گذاری بر کالا از طرف خریدار صورت پذیرد در مرتبه اول دو برار ارزش کالا از محل مطالبات وی کسر و برداشت می شود و در مرتبه دوم حق فروش آن کالا برای همیشه از فروشنده سلب خواهد شد. همچنین فروشنده مسئول جبران خسارات وارده به بی تو بی ، خریدار و پاسخگویی حقوقی و کیفری در مقابل مراجع قضایی خواهد بود. در این حالت بی تو بی بنا به تشخیص خود علاوه بر اخذ وجه التزام قراردادی، راساً نسبت به قطع پنل فروشنده به فوریت اقدام خواهد نمود و فروشنده در این حالت حق برگشت هرگونه وجه التزامی از پنل خود را سلب می کند.
  9. کالای ثبت شده توسط فروشنده پس از تایید بی تو بی روی سایت قرار می گیرد .
  10. کالاهای ثبت شده با قیمت نا متعارف تایید نشده و روی سایت نمایش داده نمی شوند .
  11. فروشنده متعهد می‌شود که کالاهای مورد درخواست مشتری را بدون وقفه و در موعد مقرر ارسال نماید، خسارات ناشی از تأخیر در اجرای تعهدات از فروشنده مطالبه و یا از محل مطالبات وی کسر و برداشت می شود.
  12. در تسویه نهایی ۲ روش تسویه پرداخت آنلاین و انتقال مستقیم بانکی برای خریداران مهیا شده، چنانچه خریدار روش انتقال مستقیم بانکی را جهت تسویه فاکتور انتخاب کند، فروشنده تا زمان اعلان تایید پرداخت وجه توسط مشتری باید نسبت به ارسال کالا یا خدمات خود منتظر باشد ( تایید پرداخت از طریق ارسال اطلاعیه در پنل کاربری به مدیر فروشگاه متقابلا اعلان خواهد شد.) در صورت ارسال محموله تا پیش از تسویه حساب مشتری خسارات احتمالی کاملا به عهده فروشنده می باشد و فروشنده در این حالت حق مطالبه محموله ارسالی را از بی تو بی نخواهد داشت.
  13. ثبت و ذکر شماره حساب در پنل مدیریت و درخواست واریز وجه به حساب بانکی فروشنده در قبال عرضه کالا و یا خدمات ممنوع می باشد و در صورت مشاهده حق عضویت پنل کاربری از فروشنده بدون اطلاع قبلی فورا سلب خواهد شد.
  14. فروشنده متعهد می‌شود که هیچ‌ گونه کالای تقلبی، قاچاق، ممنوعه یا غیر بهداشتی یا مضر برای سلامتی را تحویل مشتری ندهد و در صورت وارداتی بودن از مبادی قانونی وارد کشور گردیده و دارای برگ سبز و مدارک گمرکی و مالیاتی لازم باشند و در صورت لزوم مدارک لازم را به بی تو بی یا مراجع ذیصلاح قانونی ارائه خواهد داد در غیر این صورت عواقب آن بر عهده فروشنده خواهد بود.
  15. فروشندگان کالاهای الکترونیک اعم از موبایل ، لپ تاپ، تبلت ،پی سی، سرور،محصولات اپل،کنسول های بازی، ماشینهای اداری و کلیه لوازم جانبی مربوطه را با گارانتی های دارای مجوز خدمات پس از فروش مورد تایید اتحادیه صنف فناوران رایانه برای فروش عرضه نمایند.
  16. به استناد ماده ۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ورود و ثبت شناسه سه دسته کالایی لوازم خانگی، پوشاک/منسوجات، تلفن همراه و تبلت الزامی می باشد. مالکان کالای مشمول در سطح عرضه و انبار موظف هستند ضمن دریافت شناسه کالا از وارد کنندگان و تولید کنندگان نسبت به الصاق شناسه کالاهای خود اقدام نمایند. در غیر این صورت عواقب قانونی آن بر عهده فروشنده خواهد بود.
  17. فروشندگان سایر کالاها (غیر دیجیتال) باید نسب به ضمانت کالای خود پاسخ گوی خریدار باشند.
  18. از آنجا که حق بازگشت کالای خریداری شده در بی تو بی برای خریداران ۷ روز در نظر گرفته شده و چنانچه خریدار از خرید خود انصراف دهد و تصمیم به مرجوع کالا نماید، فروشنده موظف است کالای ارسالی را عودت دهد. بنابراین بی تو بی حق دارد خرید را مسترد کند و نسبت به کسر مبلغ واریز شده به موجودی فروشنده و بازگشت وجه خرید به خریدار اقدام نماید.
  19. در توضیحات محصول کاملا صادق باشید چون نسبت به نوشته های خودتان باید پاسخگو باشید و به خریداران پشتیبانی دهید. چنانچه قابلیت و یا خصوصیاتی را در توضیحات درج کرده باشید و این خصوصیات در محصول شما وجود نداشته باشد یا توضیحات شما مغایر با امکانات موجود در محصول باشد و خریداران نسبت به این مساله اعتراضی داشته باشند بی تو بی حق دارد خرید را مسترد کند و ضمن کسر مبلغ واریز شده به موجودی فروشنده و بازگشت وجه خرید به خریدار، نسبت به کسر سهم مشارکت خود از حساب کاربری فروشنده اقدام کند و فروشنده نیز حق هرگونه اعتراض در این مورد را از خود سلب می نماید.
  20. قرار گرفتن محصول در قسمت محصولات ویژه بر اساس تعداد فروش، مقدار امتیاز (حداقل ۵ خرید موفق، ۵ ستاره) و ارائه مطلوب پشتیبانی به خریداران و بروزرسانی سریع و مطلوب محصولات است.
  21. در صورتیکه فروشنده به درستی محصول خود را پشتیبانی نکند (شامل پاسخگویی به تیکت ها، به روزرسانی محصول، رفع مشکلاتی همچون پیش نمایش آنلاین فارسی یا فایل آپلودی و….) با تقاضای درخواست وجه وی موافقت نمی شود و در صورت تکرار عدم پشتیبانی، وجوه حاصل از فروش محصول از حساب فروشنده کسر می شود.
  • تبصره: سیستم جامع پشتیبانی توسط تیکت در بی تو بی راه اندازی شده است و پیش از اجرای درخواست های واریز وجه فروشندگان، تیکت های ایشان و کیفیت پاسخ دهی به خریداران مورد ارزیابی قرار می گیرد، چنانچه فروشنده ای تیکت های باز داشته باشد یا تیکت های پاسخ داده شده و بسته شده از پاسخ مناسبی برخوردار نبوده و نتوانسته باشند رضایت خریداران را کسب کنند، درخواست وجه های ایشان در وضعیت معلق باقی خواهد ماند.
  • پاسخگویی به خریداران در سیستم جامع پشتیبانی توسط تیکت بی تو بی الزامی بوده و فروشندگان نمی توانند با استناد به پشتیبانی در سرویس های شخصی خود، تیکت های ارسالی در بی تو بی را بی پاسخ رها کنند. همچنین فروشندگان حق ندارند پاسخگویی به تیکت های دریافتی را منوط به ثبت مجدد درخواست در سیستم های پشتیبانی مستقل و خارج از بی تو بی نمایند و هرگونه انتقال خریداران به سایت هایی خارج از بی تو بی جهت دریافت خدمات پشتیبانی و برزورسانی نیز ممنوع است.
  1. در صورتیکه ظاهر بسته بندی کالاهای ارسالی به خریدار هنگام تحویل از پست سالم باشد و خود کالا دارای مشکل فنی باشد،خسارت بر عهده فروشنده می باشد.
  2. چنانچه ظاهر بسته بندی هنگام مرجوع کردن کالا دارای آسیب دیدگی باشد ، خسارت کالا به عهده پست است.
  3. فروشنده اعلام می‌دارد مالک کالاهای معرفی ‌شده است و آن‌ها را خود تولید کرده یا از تولیدکننده اصلی خریداری کرده است و از طرف فروشنده اصلی یا تولید کننده و یا از نماینده آن‌ها برای فروش کالاها، دارای اختیارات قانونی لازم است و فروش کالاها در حال حاضر یا در آینده متضمن نقض هیچ ‌گونه قرارداد، تعهد یا روابط دیگری بین فروشنده و فروشنده اصلی یا تولید کننده در ارتباط با کالاها نیست.
  4. داشتن پرینتر الزامی است و فروشنده ملزم به چاپ فاکتور ایجاد شده در پنل فروشگاهی خود و قرار دادن آن در پاکت نامه جهت ارسال همراه کالا به طرف خریدار می باشد. ارسال فاکتور دستی، سیستمی به نام شرکت، سازمان و غیر ممنوع می باشد. در صورت مشاهده و اثبات ارسال فاکتور به غیر از فاکتور پنل فروشگاهی حق پنل کاربری برای همیشه مسدود می شود و فروشنده حق هرگونه اعتراض و مطالبه وجه التزامی پنل را از خود سلب می نماید.
  5. استفاده از مهر خصوصی فروشگاه، شرکت یا سازمان بر روی فاکتور خریداران بالامانع می باشد.
  6. سایز و اندازه تصویر یا تصاویر محصولات باید ۶۰۰ˣ۶۰۰ پیکسل، زمینه سفید یا ترانسپرنت و حداکثر حجم فایل هر تصویر جهت بارگزاری ۲۰۰ کیلوبایت می تواند باشد.
  7. وزن کالا یکی از ارکان مهم جهت بارگزاری محصول و یا کالا می باشد زیرا محاسبه هزینه حمل و نقل بر اساس آن صورت می گیرد بنابراین فروشندگان موظف هستند اوزان کالاهای خود را بدست آورند، از آنجا که هزینه های بسته بندی و بیمه حمل و نقل نیز باید محاسبه شود این روند توسط توابع سیستم حمل و نقل پیاده سازی شده و در سایت به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.
  8. فروشندگانی که خواهان ویرایش تخصصی محصولات و کالای خود جهت بارگزاری محتوای محصولات خود در فروشگاه هستند می توانند درخواست خود را همراه با توضیحات درخواستی از طریق سیستم جامع تیکت پشتیبانی یا بخش تماس با مدیر نزد بی تو بی ارسال کنند تا پس از بررسی لازم اقدامات لازم جهت تامین درخواست فروشنده اعمال شود.
  9. چنانچه ویژگی خاصی مد نظر فروشنده باشد که در ویژگی های پیکربندی شده وجود نداشته باشد مدیران فروشگاه با ذکر نوع محصول و یا کالا و توضیحات لازم ویژگی و سرگروه ویژگی درخواست خود را از طریق سیستم جامع تیکت پشتیبانی یا بخش تماس با مدیر ابراز کنند. پس از بررسی های لازم چنانچه مورد تایید کارشناسان بی تو بی قرار گیرد ثبت ویژگی درخواست شده در وب سایت اعمال می شود .
  10. در بخش افزودن محصول جدید و یا ویرایش محصول چنانچه گروهی از دسته بندی کالا مد نظر فروشنده باشد که در دسته بندی پیکربندی شده وجود نداشته باشد مدیران فروشگاه با ذکر نوع محصول و یا کالا و توضیحات لازم دسته بندی و سرگروه دسته بندی درخواست خود را از طریق سیستم جامع تیکت پشتیبانی و یا بخش تماس با مدیر ابراز کنند. پس از بررسی های لازم چنانچه مورد تایید کارشناسان بی تو بی قرار گیرد ثبت گروه دسته بندی درخواست شده در وب سایت اعمال می شود .
  11. در محاسبه هزینه حمل و نقل فاکتور خریدار دو گزینه دیگر علاوه بر پست پیشتاز و سفارشی فعال شده است.
  • ترانسپورت فروشگاه: در این حالت فروشنده تعرفه های حمل و نقل را بر اساس تعرفه پیک و یا سرویس حمل و نقل خود حتی بدون محدودیت حجم و وزن کالا و یا بر اساس مازاد اوزان ۵۰ کیلوگرم و با توجه به شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد پیکربندی می کند.

چنانچه فروشنده طرح ارسال رایگان را برای فروشگاه خود در نظر بگیرد می تواند با پیکربندی بخش مدیریت حمل و نقل پنل خود نسبت به تقبل هزینه پرداخت تنظیمات لازم را منظور فرماید که در این حالت خریدار پس از خرید کالا و یا محصولات از فروشگاه وی هیچ هزینه ای بابت حمل و نقل پرداخت نمی کند و فقط وجه خرید کالا و یا کالاهای خریداری شده را پرداخت می کند.

تبصره : در صورت تقبل هزینه حمل و نقل از طرف فروشنده، هزینه حمل و نقل پستی تا سقف ۵۰ کیلوگرم با ارائه سند رسید پستی به فروشنده از مطالبات ایشان کسر می گردد ولی درخواست سرویس و هزینه های حمل و نقل شرکت های طرف قرارداد باربری مستقیما به عهده فروشنده می باشد. طبیعی است خریداران ارزان ترین هزینه حمل و نقل را در نظر گیرند بنابراین تحمیل هزینه های حمل و نقل و یا شروط برای ارسال بار خارج از تعرفه های دولتی ( پست سفارشی، پیشتاز ) ممنوع می باشد و در صورت مشاهده، امتیاز پنل فروشگاه از فروشنده به طور دائم سلب و کلیه مطالبات بلوکه خواهد شد و فروشنده حق اخذ خسارت و هزینه پنل را از خود سلب می کند.

  • پس کرایه: چنانچه مجموع اوزان سفارش از ۵۰ کیلوگرم توسط خریدار از فروشگاه طرف قرارداد بیشتر باشد، خریدار می تواند بنا به انتخاب خود گزینه ((ترانسپورت فروشگاه)) در سبد خرید را نادیده بگیرد و تصمیم بر پرداخت هزینه حمل و نقل در محل کند ((پس کرایه)) که در این حالت فقط وجوه مربوط به خرید کالا و یا محصولات در آن پرداخت می شود و خریدار هزینه حمل کالا را در زمان تحویل کالا به مامور ارسال شرکت باربری حمل و نقل طرف قرارداد فروشگاه پرداخت می کند. (در ضوابط مشتری قواعد خرید و پرداخت ذکر شده است.)
  1. پیش فروش کالا تا اطلاع ثانویه در بی تو بی ممنوع می باشد و در صورت مشاهده و یا شکایت خریدار، فروشنده از عرضه آن کالا منع خواهد شد و کلیه وجوه دریافتی از محل مطالبات فروشنده کسر و به خریدار ارجاع داده خواهد شد.
  2. چنانچه فروشنده دارای کالای مشابه در فروشگاه بی تو بی باشد و خواهان درج محصول مشابه به سبد کالای فروشگاه خود باشد پس از ورود به حساب کاربری، به صفحه محصول مورد نظر مراجعه کرده و با انتخاب گزینه (( شما هم فروشنده این کالا شوید )) نسبت به ثبت محصول در سبد کالای فروشگاه خود اقدام می کند لازم به ذکر است امکان ویرایش قیمت و محتوای محصول وجود دارد و در صورت تکمیل بودن محتوا نسبت به قبل و تایید کارشناسان بی تو بی ویرایش اعمال شده پذیرفته و بارگزاری می گردد.
  3. بی تو بی در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی فروشنده و خریدار مسئول بوده و فقط در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.

شرایط و قوانین حمل و نقل داخلی توسط پست ملی ایران:

  1. وزن بسته پستی را به درستی ارائه نمایید. لذا چنانچه خلاف این موضوع اثبات شود درخواست حمل لغو خواهد شد و هزینه آن از محل مطالبات وی کسر می شود.
  2. در زمان مقرر جهت تحویل بسته پستی در محل حضور داشته باشید، در صورت عدم حضور در مبادله به منزله لغو درخواست است و هزینه آن از محل مطالبات وی کسر می شود.
  3. کلیه درخواست های شنبه تا ۴ شنبه به غیر از ایام تعطیل، که تا ساعت ۱۲ ظهر تکمیل شده (وضعیت سفارش مشتری به حالت تکمیل شده ثبت شده) باشند همان روز تا ساعت ۱۴ جمع آوری خواهند شد و کلیه در خواست های تکیمل شده پس از ساعت ۱۲، فردای همان روز تا ساعت ۱۴ جمع آوری خواهند شد پس فروشنده موظف است در محل و در ساعت مقرر حضور داشته باشد.
  4. چنانچه سفارشات روز پنجشنبه تا قبل از ساعت ۱۰ تکمیل شود همان روز تا ساعت ۱۴ حمل خواهد شد و چنانچه بعد از ساعت ۱۰ تکمیل گردد در روز شنبه غیر تعطیل بعد حمل خواهد شد.
  5. کلیه سفارشات ثبت شده در روز جمعه و ایام تعطیل در روز های کاری حمل خواهد شد.
  6. زمان ارسال بسته هایی که تا قبل از ساعت ۱۲ در روزهای هفته و قبل از ساعت ۱۰ در روز های پنجشنبه ثبت شود برای سفارش های داخل استانی بین ۱ تا ۲ روز کاری ، سفارش های استان های همسایه درجه ۱ بین ۲ تا ۳ روز کاری و سفارش های استان های درجه ۲ بین ۳ تا ۴ روز کاری می باشد.
  7. سفارشاتی که براساس سرویس پیشتاز ارسال شود دارای سرعت بیشتری بوده و نهایتا بین ۱ تا ۲ روز کاری ارسال میشوند اما اگر برای نقاط کور ارسال شود مرسوله تا نزدیک ترین نقطه پستی که دارای سرویس ارسالی پیشتاز باشد با این حالت ارسال می شود و از آن نطقه تا آدرس گیرنده با سرویس سفارشی ارسال می شود.
  8. ارسال کالای فاسد شدنی ممنوع می باشد و عواقب قانونی و خسارت ناشی از آن به عهده فروشنده می باشد.
  9. رعایت شرایط بسته بندی جهت کالاهای شکستنی، در صورت عدم رعایت نکات ایمنی عواقب و خسارت آن به عهده فروشنده می باشد.
  10. قرار دادن کلیه کالا های ممنوعه از قبیل مواد مخدر،دارو، اسلحه، طلا و جواهرات، پول نقد و امثال آن در بسته حمل ممنوع و چنانچه خلاف این امر صورت پذیرد کلیه مسئولیت های قانونی و کیفری آن بر عهده فروشنده می باشد.
  11. رعایت کلیه قوانین محتوای بسته بندی پستی و حمل و نقل باربری به عهده فروشنده می باشد و چنانچه خلاف این امر صورت پذیرد کلیه مسئولیت های قانونی و کیفری آن بر عهده فروشنده می باشد.
  12. کلیه بسته های ۰ الی ۳۰ کیلوگرمی می تواند حاوی بسته های متعدد باشد که فروشنده موظف است با ارسال تیکت پشتیبانی یا در بخش تماس با مدیر به درستی و شفافیت این موضوع را درج نماید و کلیه شروط بسته بندی صحیح و عدل بندی با هزینه فروشنده می باشد.
  13. کلیه بسته های ۳۰ الی ۵۰ کیلوگرمی صرفا می تواند حاوی یک کالای تفکیک ناپذیر باشد که در این خصوص فروشنده موظف است تمامی شرایط و ضوابط بسته بندی جهت جلوگیری از آسیب به بسته را به انجام رساند.
  14. کلیه بسته ها دارای بیمه عمومی پست تا سقف ۶۵۰ هزار تومان می باشد که در صورت آسیب رسیدن به کالا و انطباق آن با شروط مندرج با تعهد نامه پست ملی ایران پرداخت می شود ولی لذا چنانچه ارزش کالا بیش از مبلغ ۶۵۰ هزار تومان باشد از بیمه کالا استفاده می گردد مبلغ آن معادل ۰٫۱ % ارزش واقعی کالا می باشد که این بیمه تا سقف ۳۰ میلیون تومان ارزش کالا را پوشش خواهد داد لذا چنانچه هزینه ای از بابت بیمه کالا پرداخت نگردد حداکثر سقف پوشش پست معادل ۶۵۰ هزار تومان خسارت وارد شده می باشد.

شرایط و قوانین پست خارجی:

با توجه به تحریم و عدم امکان تبادل مالی با بانک های خارج از کشور و متغییر بودن ارز در داخل کشور و عدم سرویس تحویل در محل توسط پست ملی ایران، فروشندگانی که در صدد فروش و ارسال کالاهای خود به خارج از کشور می باشند می توانند نسبت به استعلام تعرفه های هزینه های حمل و نقل از شرکت پست بین الملل و یا شرکت های مشابه مثل DHL,TNT و یا در صورت شناخت هر شرکت حمل و نقل بین الملل دیگر اقدام نمایند از این رو امکانات لازم جهت پیکربندی و تعریف هزینه های حمل و نقل بین الملل برای کشورهای دیگر مثل آمریکا، اروپا و حتی خاور دور در پنل مدیریت فروشگاه بخش حمل و نقل مهیا شده است. لازم به ذکر است کالای ارسالی به خارج از کشور باید مطابق با قوانین بین الملل و استانداردهای بین الملل باشد به خصوص در زمینه صنایع غذایی که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

حل اختلاف:

در صورت بروز اختلاف پیرامون تفسیر یا مفاد این قرارداد ابتدا مذاکرات لازم توسط طرفین راهگشا خواهد بود و در صورت عدم حصول نتیجه موضوع قرارداد به مراجع ذیصلاح قضایی ارجاع خواهد شد.

فورس ماژور:

در صورت بروز هرگونه حادثه غیر مترقبه ( سیل،زلزله،آتش سوزی و …. ) به عنوان فورس ماژور تلقی خواهد شد. بدیهی است پس از رفع فورس ماژور، اقدامات لازم جهت ادامه قرارداد بعمل خواهد آمد و بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی فروشندگان از شرایط فروش نخواهد شد و تحریم و یا عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور برای فروشندگان و بی تو بی خواهد بود و مدت زمان فورس ماژور، به زمان کل قرارداد اضافه خواهد شد.

فسخ توافق نامه:

  1. فروشندگان موظف به پشتیبانی از خریداران هستند و چنانچه در هر زمان تصمیم به قطع همکاری با بی تو بی را بگیرند یا قصد عدم ارائه هریک از محصولات در بی تو بی را داشته باشند می باید حداقل به مدت ۶ ماه از آخرین فروش هریک از محصولات، نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی از طریق سیستم تیکت پشتیبانی بی تو بی اقدام نمایند و در حد مطلوب و مطابق با قوانین بی تو بی (پاسخگویی جهت رفع مشکل در حداکثر ۴۸ ساعت پس از ثبت تیکت خریدار) از خریداران قبلی محصول پشتیبانی کنند. چنانچه این پشتیبانی صورت نگیرد و به شاسیتگی و مطابق با قوانین بی تو بی نباشد، حق شکایت از فروشنده برای بی تو بی محفوظ است و بی تو بی می تواند نسبت به بازپس گیری وجوه پرداختی به فروشنده از طریق مراجع قضایی اقدام کند.
  2. اعلام درخواست قطع همکاری توسط فروشنده، کل موجودی حساب فروشنده برای مدت حداقل ۶ ماه مسدود می شود و پس از آن در صورتی که فروشنده قوانین مربوط به خاتمه همکاری را رعایت کرده باشد کلیه مبالغ موجود در حساب کاربری به حساب ایشان واریز می گردد. در صورتی ‌که فروشنده در ارائه هریک از خدمات به خریداران کوتاهی کند یا خلاف قوانین عمل نماید، بی تو بی حق دارد موجودی حساب فروشنده را تا زمان رفع مشکلات مسدود ساخته و در صورت عدم همکاری مناسب علاوه بر عدم واریز موجودی، نسبت به دریافت خسارت وارده به بی تو بی و خریداران، از فروشنده غرامت دریافت کند.
  3. انجام هرگونه کارها و رفتارهای غیر حرفه ای توسط فروشندگان پس از قطع همکاری با بی تو بی جرم تلقی شده و هرگونه فعالیتی که به نوعی موجب سلب اعتماد کاربران از بی تو بی شود یا ایجاد هرگونه شایعه پراکنی و … جرم تلقی شده و  بی تو بی  می تواند در صورت مشاهده هریک از این موارد (حتی موارد جزئی)  از فروشنده و فرد خاطی شکایت کرده و ادعای خسارت نماید.
  4. ثبت و ذکر شماره حساب در پنل مدیریت و درخواست واریز وجه به حساب بانکی فروشنده در قبال عرضه کالا و یا خدمات ممنوع می باشد و حق عضویت پنل کاربری از فروشنده بدون اطلاع قبلی فورا سلب خواهد شد و نسبت به دریافت خسارت وارده به بی تو بی و خریداران، از فروشنده و فرد خاطی شکایت کرده و ادعای خسارت می نماید.

تغییرات مفاد توافق نامه:

  1. توافق نامه فروش محصول در بی تو بی تابعی است از قوانین کشور ایران و سایر قوانین مجامع ناظر بر خدمات قابل ارائه  بی تو بی و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، بی تو بی حق تغییرات آتی در توافق نامه را بر خود محفوظ می داند و نسخه توافق نامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه شرایط و ضوابط مرتبط با فروشندگان در وب سایت بی تو بی در دسترس عموم قرار خواهد داد. ضمنا بی تو بی مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و فروشنده می بایست موارد را عندالزوم با مراجعه به وب سایت بی تو بی کنترل نماید.
  2. فروشنده ضمن امضا و قبول تمام مفاد این توافق نامه، موظف است همواره از طریق لینک به صفحه توافق نامه در وب سایت  بی تو بی، تغییرات احتمالی و الحاقیه های آتی را رصد کرده و در صورت عدم موافقت با هریک از تغییرات توافق نامه (حداکثر تا ۲۴ ساعت) درخواست خود را مبنی بر قطع همکاری برای بی تو بی ارسال کند و عدم انجام این کار پس از ۲۴ ساعت به منزله قبول کلیه مفاد و تغییرات است.